حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی خمینی: علاقمندان امام باید آرمانهای امام را به درستی ترویج کنند


نوه رهبر کبیر انقلاب اسلامی با بیان اینکه مشکلات روز مره نباید ما را از شناساندن آرمانهای امام دور کند، آرمان های امام را آرمان های جذاب و تحول برانگیز دانست که اگر درست ترویج شود اندیشه ای ماندگار خواهد بود .

 

به گزارش خبرنگار ستاد خبری مراسم بزرگداشت حضرت امام، حجت الاسلام والمسلمین سید علی خمینی در مراسم افتتاح نمایشگاه فرهنگی هنری «در آستانه آفتاب» و رو نمایی از ماکت حسینیه جماران در مرکز همایش های برج میلاد تهران، با بیان اینکه برگزاری چنین نمایشگاهایی در شناساندن آرمانهای امام تاثیر گذار است، گفت: نفس برگزاری چنین نمایشگاهایی نشان دهنده عمق توجه ما به آرمانهای امام است و هر قدر این امکانات زیاد شود برای دوست داران امام و خصوصا موسسه تنظیم و نشر آثار امام این دلگرمی را خواهد داشت که بتوانیم هر چه بهتر از این امکانات برای ترویج اندیشه های امام استفاده کنیم.

 

وی با بیان اینکه امام کار خود را انجام داده اند و در تمام طول حیات خود به تعالی هدف والای خود مشغول بودند، خاطر نشان کرد: ترویج آرمانهای امام فایده ای برای شخص امام ندارد ولی بیش از هر چیز ما به عنوان علاقمندان راه امام به برگزاری چنین نمایشگاهایی احتیاج داریم .

 

سید علی خمینی گفت: امام با عظمت وارد ایران شد، با عظمت زندگی کرد‌ و با عظمت از دنیا رفت.

 

 وی در همین زمینه خاطر نشان کرد: یک عمر زندگی با عظمت پاداشی بود که امام در طول زندگی خود با درست زندگی کردن به آن دست یافت.

 

نوه رهبر کبیر انقلاب با تاکید مجدد بر اینکه ما بیش از هرچیز به عنوان مبلغان اندیشه امام به این نمایشگاه های احتیاج داریم، اظهار داشت: ما باید هر روز از خود بپرسیم که برای تبیین آرمان های امام چه کرده ایم؟ اگر آرمانهای امام به درستی ترویج و تبلیغ شود، خواهیم دید که این آرمانها تا چه میزان پویا جذاب و تاثیر گذار است .

 

وی با هشدار به اینکه مشکلات عدیده روزمره، ما را نباید از آرمانهای امام دور کند، گفت: به دنبال این آرمانها رفتن وظیفه ای است که بر عهده دوست داران امام است. باید هر روز از خود بپرسیم که آیا توانسته ایم راه امام که همان راه امام اسلام ناب محمدی است به درستی تبلیغ کنیم.

 

سید علی خمینی با تاکید بر اینکه علاقمندان به امام باید آرمانهای امام را به درستی ترویج کنند،گفت: تمام هدف این گونه نمایشگاه ها این است که آرمان های امام به درستی منتقل شود، آرمانهای که به حق می تواند جذاب و تاثیر گذار باشد.

 

وی ادامه داد: امام در زمانی که بیرق مبارزه را برافراشتند دارای اندیشه جذاب بودند و به همین دلیل در ایران طرفداران بسیاری پیدا کردند و احساسات قاطبه ملت را برانگیختند.

 

وی با تاکید بر اینکه آرمانهای امام که همان آزادی خواهی و اسلام خواهی است، طرفداران زیادی دارد، با اشاره به برگزاری نمایشگاه در آستان افتاب، اظهار داشت: باید از چنین امکاناتی به درستی استفاده شود زیرا کار فرهنگی برای امام باید کاری عاشقانه و کارشناسانه باشد و این وظیفه ای است که بر عهده متولیان امر قرار دارد .

 

نوه رهبر کبیر انقلاب با تاکید بر اینکه مشکلات نباید ما را از آرمانهای انقلاب دور کند، گفت: باید از امکانات موجود برای تبیین اندیشه و راه امام به درستی استفاده کنیم.

 

گفتنی است، در این مراسم سخنگوی شهرداری تهران و برخی از اعضای شورای شهر حضور داشتند.

 

در نمایشگاه فرهنگی هنری «در آستانه افتاب» آثاری از نقاشی های هنرمندان با مضمون امام خمینی در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفت.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا